Tinc molts hobbys. M'agrada llegir, escriure contes, històries de família, anècdotes personals, records d'infància o de joventud, episodis de la meva vida professional, etc. M'atrapen les matemàtiques, la geometria, la representació gràfica de funcions. M'apassiona el mon (teòric) de les quinieles. Soc col.leccionista impenitent. M'encanta caminar, anar a buscar bolets, conèixer els arbres,... DE TOT UN MOS.

dimarts, 8 de març del 2011

Presentació de les representacions gràfiques



Presentació de les representacions gràfiques


La representació gràfica de funcions matemàtiques (polinòmiques, algebraiques,  trigonomètriques, exponencials,..) sempre m’ha semblat una font d’inspiració irresistible, per el dibuix lineal (que no vol dir de línees rectes).  

Sovint aniré entrant a aquest Blog algunes d’aquestes representacions, que em fan pensar inevitablement en les parets corbes de la casa Milà (La Pedrera), la façana amb ceràmica vidriada de Casa Batlló, o les baranes de trencadís del mirador del Parc Güell, o el disseny de sostres de Gaudí.

No puc evitar pensar que si l’avi Ribó visqués i la seva fàbrica, on es varen fer algunes de les ceràmiques utilitzades als immobles esmentats, no se’n hagués anat al cel, aquestos dibuixos podrien servir-li com ho varen fer els que li preparava el seu germà Julio, només que ell ho feia a ma, i jo he de menester alguna maquineta.

Acompanyo cada disseny amb la formulació matemàtica que la genera.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada